Oproep Gevelgroen 2018

Geacht bewonder van de binnenstad Kampen,

Als groencommissie van de wijkvereniging Binnenstad Kampen zijn wij, in navolging van onze stokrozenactie 2015, bezig met de actie “Geveltuintjes”. Via deze actie bieden wij, aan onze leden, diverse gratis plantjes aan. Zaterdag 2 juni hebben we, van 9.00 tot 18.00 uur, al een deel van onze planten uitgedeeld en geplant.

Mocht u interesse hebben in een groener aanzicht op uw gevel of misschien in uw tuin, en nog geen lid zijn van onze vereniging, dan kunt u zich via onze site als lid van de wijkvereniging Binnenstad Kampen aanmelden. Vervolgens kunt u dan met ons contact opnemen via onze brievenbus (Burgwal 45), de mail (info@binnenstadkampen.nl) of u kunt mij bellen op 06-25566869. Dan maken wij een afspraak om te bezorgen en eventueel te planten.

Wij hebben in de aanbieding:

• Een enkele stokroos;
  • Clematis, heeft een paarsblauwe bloem en kan zowel in schaduw als in de volle zon;
  • Kamperfoelie, heeft een heerlijk ruikend bleekgele tot witte bloem, bij voorkeur halfschaduw tot schaduw;
  • Blauwe Regen, een slingerplant met “blauwe” bloemtrossen en kan wel tegen de zon;
  • Klimhortensia, een zelf hechtende klimplant met witte bloemen die het goed in de schaduw doet;
  • Winterjasmijn, krijgt in de winter prachtige gele bloempjes, kan in de schaduw, maar ook in de zon;
  • Passiebloem, een plant met kleurrijke bloem die blad verliest en niet zo goed winterhard is.

U kunt uit bovenstaande een keuze maken en deze dan aan ons doorgeven.

Helaas ontbreekt het ons op dit ogenblik aan tijd en vrijwilligers om alle leden langs te gaan. Toch willen we graag de resterende planten onder onze leden verdelen. Daarom zouden wij graag willen weten:

• Plant u zelf;
  • Wilt u dat wij hem komen planten.

Met vriendelijke groet,

Aad Meure