De wijkvereniging doet mee met Duiten & Zakjes. U ook?

Kampen is sinds vandaag een mooi nieuw spaarsysteem rijker. Een loyaliteitsprogramma om te sparen voor de club of vereniging.

Vanmorgen heeft burgemeester Bort  Koelewijn de eerste Duiten uitgereikt aan de bij de aftrap aanwezige verenigingen. Ook wij waren erbij en hebben symbolisch de duit in ontvangst genomen.

Voor de wijkvereniging een manier om naast de ledencontributie wat extra middelen te genereren. Zodat er naast dekking voor de vaste lasten ook dekking ontstaat om leuke dingen voor de binnenstad mee te doen.

Wat voor leuke dingen?, dat is afhankelijk van de opbrengst, maar zo een paar losse ideeën:

• De grotere oplage wijkkrant. Om deze af en toe eens huis-aan-huis in de gehele binnenstad te kunnen bezorgen, en niet alleen bij de leden;
  • Het niet alleen maar adviseren maar ook financieel ondersteunen van bewonersinitiatieven op straatniveau;
  • Vergroeningstrajecten, met dezelfde bedoelingen  als de stokrozen, maar het zouden bijvoorbeeld ook nestkastjes kunnen zijn voor vogels of vleermuizen;
  • En zo zijn er nog veel meer ideeën te noemen. (Zelf een idee? Laat het ons weten)

Met uw duit in het zakje van de wijkvereniging Binnenstad draagt u dus zeker bij aan een bruisende stad.

Hoe wij als wijkvereniging de duiten willen gaan inzamelen is nog niet helemaal duidelijk. We bezitten geen verenigingsgebouw waar iedereen wekelijks langs komt bijvoorbeeld. Maar we  proberen daar op zeer korte termijn invulling aan te geven.

Ondertussen kunt u het ons altijd per mail laten weten als u duiten voor in ons zakje heeft. dan regelen we dat ze in  het zakje terecht komen.

Wilt u meer weten over de Verenigde Zaken van Kampen? klik hier

(Of volg ons op Twitter @kampenCentrum en @VZKampen )

AJ (maandag, 19 oktober 2015 17:46)

Dit ondersteunt de middenstand Oudeatraat.
    Goed initatief