Lopende zaken

POET!

De gemeente is van mening dat de goeie onder de kwaden moeten lijden, zoals wel vaker.
Dus i.p.v. effectief controleren en eventueel sanctioneren verdwijnt de gehele regeling parkeren op eigen terrein. Wat houdt de regeling in? Eigenlijk heel simpel, normaal gesproken mag je een motorvoertuig niet voor een uitrit, van een garage oid, zetten. Nu konden eigenaren van garages in de binnenstad hiervoor een ontheffing kopen. Tegen parkeervergunning + een paar euro opslag tarief per jaar. Nu schijnt het zo te zijn dat enkele bewoners hun garage een andere functie hebben gegeven. Omdat deze paar bewoners blijkbaar niet apart 'gestraft' kunnen worden, verliest de binnenstad z0'n 250! parkeerplaatsen. Auw, dat gaat dus iedereen merken.

Gemeente Kampen bekijk het schrappen van deze regeling nog eens!

Voor de bewoners die het schrappen van de POET regeling betreft reageer voor 01-11 richting het stadskantoor dat u graag de regeling wilt houden of de functie van uw garage. Ik vrees dat uw pand, zonder garage, met inpandige berging een stukje minder waard is.

Fietsparkeren

De wijkvereniging is actief bezig geweest met het fietsparkeren in de binnnestad.

Naast het probleem van te veel heilige koeien (auto's) t.o.v. de hoeveelheid geschikte parkeerplaatsen lijdt de binnenstad op bepaalde momenten onder de hoeveelheid stalen rossen (fietsen) die zo geparkeerd worden dat alleen de eigenaar daar begrip voor heeft.
Dat moet en kan anders, hoe? Daar is in het stadskantoor (met behulp van een extren buro) over nagedacht. De conclusie is een fietsplan dat in een paar jaar moet zijn geëffectueerd. Note: mede afhankelijk van gemeentelijke budgetten., maar dat zal u niet verbazen.

Voorstel fietsparkeren in de binnenstad
Uitvoeringsplan fietsparkeren Binnenstad
Adobe Acrobat document 4.7 MB